Framtidsbekymmer

Jaha, om ca en månad kan jag vara utan jobb. Blev varslad om uppsägning för 3 månader sen. Var helt oförberedd för jag har ändå jobbat i snart 8 år inom kommunen. Men det är ju de här jävla nedragningarna som alla gör i dessa tider. Det som irriterar mig mest är att vi outbildade som blivit lasade och som är duktiga på det vi gör, får gå och kommunen anställer flera nya förskollärare istället. Visst det är olika yrken....men inte så olika ändå. Känns lite sådär...men om kommunen vill spara pengar så ska de inte anställa förskollärare, de är dyrare än oss.
Har jag tur så får jag iaf bli pool, vikarie som hoppar in när nån e borta inom hela kommunen. Det kan bli allt från timanställning till 6 mån anställning. Det är iaf jobb men helst av allt skulle jag såklart vilja ha ett vikariat.
Nästa år kan det bli fler indragningar läste jag i tidningen idag. Känns ju så jävla säkert...men jag har svårt att förstå hur det ska gå. Barn finns det gott om, bara lugnare i ytterområdena. Barn behöver personal, personal kan inte jobba häcken av sig, det blir dyrare i längden med sjukskrivningar. Hur ska de orka hålla en bra kvalitet med så lite resurser?

Jag har hur som helst börjat leta utbildningar till våren, för säkerhetsskull. Jag sökte för typ 3 år sen o kom in, men hade verkligen ingen lust att plugga då. Men nåt måste jag ju göra så då är det lika bra att kolla. Helst skulle jag vilja plugga till förskollärare på distans, men den enda utbildningen jag hittar just nu är i Karlstad. Känns lite långt bort. Sen finns det en utbildning i Linköping/Norrköping. Tycker det är ganska svårt att hitta det jag vill...

Vi får se vad som händer. Vill iaf veta nåt nu om hur det blir med jobb!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0