Nu har jag blivit bloggare....

Jaha, så var det gjort, jag har börjat med blogg! Har funderat ett tag men tänkt att vad fan har jag att dela med mig till andra? Jag kan väl inte skriva speciellt bra och det händer inte mycket i mitt vardagliga liv. Nja, egentligen har de senaste 2 -3 åren varit jobbiga så jag skulle kunna skriva hur länge som helst. Men inte idag.

Jag är en 26-åring tjej som bor med min älskling Tobias i en liten by i Södermanland. Har efter gymnasiet jobbat inom barnomsorgen och trivs med det. Är tillsvidareanställd inom kommunen men har en pooltjänst. Det betyder att jag kanske är på en förskola i ett år och sen får jag ett annat vikariat. När jag är hemma är jag helt slut då jag jobbar heltid. Det är bara att fixa disken o laga mat och kollapsa i soffan framför tv:n på kvällarna. För att kanske få mer energi ska jag försöka motionera mera. Har träningscykel hemma,promenerar minst halva rasten på jobbet och ska fortsätta med Yoga som jag gick på för första gången i onsdags. Väldigt avslappnande och nåt jag behöver på jag ofta spänner mig av stress och oro.

Har sen 2 veckor tillbaka jobbat på en förskola som håller på och omorganiserar. Det är ju väldigt populärt att inreda rum och låta barnen ha mer inflytande om hur deras dag ska vara. Jag är ärligt talat lite tveksam över hur det ska bli. Jag gillar det traditionella "tänket" men kan ge det nya en chans. Jag vet att det tar tid att ställa om sig och jag vill ju att det ska bli bra för hela gruppen, barn och personal. 
Har tidigare varit på en förskola som gjorde om. De hade många bra visioner men hade för bråttom. Allt skulle hände på en gång. Barnen blev "vilda" för det var rörigt och personalen mådde dåligt för de som var drivande bara gjorde som de ville utan att arbetslaget bestämde tillsammans.
Så nu inför den här omorganisationen är jag väldigt orolig. Jag känner inte barnen eller personalen ännu efter bara 2 veckor. Har frågat mina kollegor hur det är tänkt att bli, vad som är bestämt. Får luddiga svar och inser att många av dem inte vet så mycket mer än mig. Tanken var att vi ska börja på måndag med ansvarsrum osv. Men det kommer inte gå. Vi är 2 som är nya i arbetslaget och flera barn har precis innan sommarn eller nu efter semestern bytt avdelning. 2 av personalen har t.o.m semester fortfarande. Om jag och några kollegor får som vi vill ska vi vänta tills alla barn är inskolade och trygga i gruppen. Då får vi som personal möjlighet att diskutera och bestämma hur vi vill göra. Jag har erfarenhet av att man helst ska ta det lugnt för vi har inte bråttom. Jag vill gärna känna att jag får vara delaktig på det jobba jag iaf har 1 år framåt. Samtidigt är det lite spännande!

Jag vet inte hur ak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0