Jaha så var denna veckan slut

Känner lite ångest för att helgen är slut. Det går så fort och jag varken hinner eller orkar jag göra det jag planerat. Sen vet jag att den kommande veckan kommer bli tuff. Nya barn och rutiner på förskolan.

Hur som helst, här kommer en sammanfattning av min vecka:

Mån. Då var jag ledig. 1 årsdagen sen min bror dog. Åkte och shoppade i Nyköping för att bli lite gladare. Funkade ett tag iaf. Hittade lite byxor o toppar. Sen köpte jag en yogamatta o ministereo att ha i köket på Classe. Clas Ohlsson alltså. På kvällen tänkte jag på min bror o tände ljusstaken jag har brevid hans photo. Pratade i telefon med mamma o pappa o vi konstaterade att dagen varit okej för oss alla.

Tisdag. En vanlig dag på jobbet. Träffade en gammal lagkamrat i fotboll. Hon är en av mina nya kollegor. Blir nog bra.

Onsdag. Öppnade kl 6 på jobbet. Är då tvungen att gå upp den okristliga tiden vid 4.15 för att hinna. Jag åker hemifrån halv 6, har 20 minuter till jobbet med bil. Är tvungen att göra mig iordning och äta frukost för att inte dö av hunger. Upptäckte att min underbara arbetsgivare erbjuder gratis yoga till kommunanställda. Frågar en kompis om vi ska gå tillsammansf ör jag vågar inte riktigt gå själv. Superhärligt var det så det ska jag fortsätta med! Blir lite smått stressigt att åka hem innan o tvätta o laga mat o hinna till yogan, men det är det nog värt.

Torsdag. Gick upp tidigare för att åka o hälsa på min gamla förskola innan jobbet. Höll på att aldrig komma iväg för det hade kommit in en jävla geting i köket! Blir helt stel o hatar surrandet. Vill men törs inte slå ihjäl den så jag öppnar fönstret i förhoppning att getingen är smart nog o flyger ut. Tog nog en kvart innan den hittade ut. Pust!
Det var underbart att träffa mina gamla barn o mina jobbarkompisar. Saknar dem massor, vi hade det så kul ihop under dagarna. Var sällan jobbigt fast det var långa dagar o många lyft på småbarnsavdelningen.

Fredag. Såg fram emot helgen. Ganska lugn dag på jobbet. Diskussioner om nya arbetssättet o så. Somnade tidigt hemma, var helt slut efter arbetsveckan.

Lördag. Vaknade vid 8, hade helst sovit längre men 10 timmars sömn kanske är nog eller?
Åkte o handlade på coop. Blev bjudna på middag hos svärmor. Koldolmar, mums! Behöver inte vara värsta lyxmaten när man blir bortbjuden. Svensk husmanskost duger fint!

Söndag: Vaknade vid 8 idag igen. Bestämde mig för att göra kolakakor. Så jäkla enkelt o supergott! Åkte o hälsade på pappa. Vi åker motorväg ett par mil för att komma till honom. Oftast är det min sambo som kör, hans bil är bättre o han kör bättre än mig. Men idag hade jag sagt att jag kör såklart. Fast jag kör sällan motorväg o va lite nervös innan. Har haft körkort i 4 år men kör alltid landsväg eller stadstrafik. Sambon kör alltid om vi åker längre. Men jag klarade det galant!
Nu har jag precis duschat o haft lite skönhetsvård. Snart är det dags att sova, går upp 4.45 imorrn bitti.

Har förhoppningar att veckan blir bra, men är beredd på en tuff vecka på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0