Allt handlar om inställningen

Igår eftermiddag var jag på kurs med mitt nya arbetslag. PUG = Personlig Utveckling i Grupp. Kurstillfällena är lagda varannan fredag 13.30-16-30 till efter jul.  Den förra gruppen som gick kursen fick gå på fredagsförmiddagarna. Men då det såklart blir dyrt för kommunen att betala massa vikarier ändrades tiden.
Vi var många som inte var glada över att gå på fredagarna. Det är ju den dagen man är som tröttast o bara längtar hem.  En del på jobbet sa däremot att om det är intressant spelar det ingen roll vilken dag kursen är.
Mina kurslärare visste att många var negativa så för att provocera oss sa en av dem: Tänk om jag var läkare o skulle göra en operation, men usch jag är så trött och längtar hem för det är fredag eftermiddag.  

Det fick mig att tänka till lite. Det handlar om vilken inställning man har. Jag har väldigt lätt att bara se det negativa, vilket jag påminns av min irriterade sambo ofta. Även på jobbet är det lätt att dras med om nån är negativ, det pratas mycket på raster o så. Vad mycket lättare livet skulle vara om man såg det positiva eller iaf försökte lösa problemen istället för att fastna i det negativa.  Jag avundas verkligen de som kan göra det. Nu kommer jag göra ett försök att ändra min inställning för att må bättre!



Always look on the bright side of life!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0